Wednesday 6 July 2011

Zulhaidah Suboh Tergoda!


Akibat tergoda dan terpesona dengan Ambiga, Zulhaidah Suboh terpaksa menikmati suasana lokap polis untuk tiga hari! Mahu tidak mahu..Zulhaidah pastinya sungguh teruja untuk merasa suasana terkurung di sebalik tirai besi! Itulah pengalaman yang amat-amat dicari oleh Zulhaidah Suboh!.

Mengikut fakta polis, Zulhaidah Suboh ditahan semasa tiba di lapangan terbang Miri kerana memakai baju T Warna Kuning yang tertera perkataan BERSIH 2.0..dan selepas disiasat..Zulhaidah mempunyai dua helai lagi baju T berkenaan dalam beg pakaian!. Menurut fakta PKR pula..daripada Abun Sui Anyit..Zulhaidah pulang dari Kuching selepas menziarahi keluarganya yang sakit di Hospital Umum..dan perjalanan Zulhaidah tiada kena mengena dengan perhimpunan haram BERSIH 2.0!. Itu kata PKR..yang pastinya tidak akan mengaku kesalahan mereka..walaupun buktinya jelas di depan mata!. Perumpamaan mengatakan ‘bapak borek anak rintik’…begitu perangai Ketua Umum mereka..ahli-ahlinya pun apa kurangnya lidah berbelit!.

Bagaimana Zulhaidah Suboh boleh mempunyai baju T tersebut? Adakah ia dicetak di Kuching atau dikirim melalui mel udara kepada Zulhaidah oleh Ambiga? Jangan salahkan pihak berkuasa kerana menahan Zulhaidah sebab Zulhaidah sendiri yang mencari masalah!. Pihak polis sudah mengeluarkan amaran..kepada semua pihak..tetapi Zulhaidah buat juga!

Adakah Zulhaidah cuba untuk menentang undang-undang kerajaan Malaysia? Zulhaidah Suboh mahu cetuskan kekacauan di Sarawak? Jangan buta hati..Zulhaidah..sebab 45 tahun sudah berlalu..dan tidak pernah berlaku kekacauan..atau rusuhan yang merosakkan perpaduan masyarakat Sarawak!! Jangan bawa budaya dari Semenanjung ke Sarawak!

Jika PKR tak setuju dengan tindakan polis..maka PKR harus menghormati undang-undang sebab sudah termaktub dalam Rukun Negara ..Kedaulatan Undang-Undang yang mengajak seluruh rakyat Malaysia..menghormati dan mematuhi undang-undang yang telah ditetapkan bersama! Jika semua rakyat tidak mematuhi undang-undang, negeri Sarawak akan kucar kacir….contoh terbaiknya..jika seorang penunggang motosikal tidak mematuhi undang-udang (tidak mengguna topi keledar)..banyak kali hilang nyawa apabila kemalangan!.

Kebebasan yang ada hari ini harus dipertahankan..bukan dengan berdemonstrasi!................ Zulhaidah pasti merasakan betapa pentingnya kebebasan..setelah dikurung dalam lokap!

5 comments:

  1. Sememangnya Anti Kerajaan sering menyalahkan Kerajaan dalam apa situasi & sekiranya mereka yang 'kantoi' tetap menyalahkan kerajaan. Inikah demokrasi pada kotak fikiran mereka? Dayus..

    ReplyDelete
  2. fuhh...menggiurkan! ini dalam lokap ke, atau tengah tunggu pelanggan??? PATHETIC!!

    ReplyDelete
  3. mataram
    mungkin tengah tunggu pelanggan tu..he he

    Nadi unggu
    biasanya org yang gila kuasa akan berusaha melakukan apa saja untuk dpt kuasa..

    ReplyDelete
  4. padan muka kena penjara zulhaidah....TULAH padan muka ko yg x tau malu tuuuu

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah terbukti prjuangan kami adalah utk rakyat kpd rakyat.. trm ksh bbyk kpd keluarga,sahabat serta pengundi Sibuti,khasnya Lambir. Kpd rakyat dan warga Sibuti, Khasnya Lambir yg tanpa henti memberi sokongan doakn saya dan kita brsama supaya menjadi insan yg menghargai, menghormati antara satu sama lain walaupun bbeza pandangan dan pendapat. Kita raikan persamaan dan hormati perbezaan.

    Saya maafkan kpd yg mnghina mngecam saya. Saya halalkan segala kata-kata kesat yg pernah dilemparkan kpd saya. Semoga anda dan kita sntiasa diberkati dan di bawah lindungan Allah SWT..

    Salam prjuangan dan salam sayang

    Zulhaidah Suboh

    ReplyDelete