Monday 11 July 2011

Ambiga Dituntut Bayar Kerugian RM100 Juta!


IKHLAS (Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana) akan hantar tuntutan kerugian berjumlah RM100 juta kepada Ambiga!. Tindakan Ambiga menyebabkan peniaga-peniaga bisnes 5000 peniaga kecil terjejas!. Ambiga harus dipertanggungjawabkan di atas kerugian peniaga-peniaga!.

Menurut Presiden IKHLAS, Mohd. Ridzuan Abdullah nilai kerugian diperoleh daripada anggaran keuntungan RM10,000 setiap hujung minggu bagi setiap peniaga!. Kesian peniaga-peniaga yang terpaksa menanggung kerugian yang besar akibat tindakan bodoh seorang pemimpin NGO yang haram!.
Mampu atau tidak, Ambiga dan pembangkang perlu dipersalahkan di atas kerugian peniag-peniaga!. Perjuangan BERSIH bukan sahaja merugikan peniaga-peniaga tetapi merugikan negara secara keseluruhan!. Lebih rugi lagi ialah orang-orang Melayu yang menyertai perhimpunan tersebut!.

Tak perlu tiru orang-orang Thailand!. Tengok apa jadi dengan ekonomi Thailand? Apa jadi dengan masyarakat Thailand? Nak menoreh getah pun boleh mati kena bunuh!!. Itukah yang diinginkan oleh pembangkang? Itukah yang diinginkan oleh Ambiga!. Apakah tidak terpikir di kepala hotak orang-orang bijak pandai ini tentang musibah yang bakal berlaku jika ada kematian orang ramai?
Berdasarkan tangkapan-tangkapan yang dilakukan oleh polis, jelas perhimpunan tersebut boleh menyebabkan kematian ribuan orang!!. Parang, pedang, bom dan sebagainya..yang dirampas membuktikan perhimpunan BERSIH adalah kotor dan menjijikkan!!. Kerugian wang ringgit boleh dituntut ganti rugi..tetapi jika kerugian nyawa..adakah Ambiga, Anwar, Hadi boleh beri ganti rugi juga?

1 comment: