Wednesday 20 July 2011

Francis Siah Berhasrat Gulingkan Kerajaan BN Sarawak!.


Francis Siah bercita-cita nak jadi Yang Berhormat..tetapi tiada parti politik mahu mengambil beliau sebagai calon!. Satu ketika Francis Siah berlagak seolah-olah beliau mempunyai kuasa ke atas gerombolan pembangkang!. Malah Francis Siah cuba memberi nasihat dan tunjuk ajar kepada ahli-ahli SNAP, PKR dan juga DAP!.

Layakkah Francis Siah untuk memberi kata dua kepada Ketua Menteri Sarawak? Siapa Francis Siah? Setakat menjadi Pengerusi sebuah badan NGO haram..yang hanya menyalak apabila tidak diberi habuan!. Kebebasan bersuara tidak memberi kuasa kepada Francis Siah untuk menjatuhkan pemimpin kerajaan melalui demonstrasi haram!. Kalau Francis Siah betul-betul berpengaruh bertanding lah dalam pilihan raya..terutamanya di kawasan N.51 Balingian!.

Ketua Menteri dipilih secara demokrasi oleh ahli-ahli parti dan rakyat!. Bukan diangkat sebagai Ketua Umum..macam Anwar Ibrahim..atau Penasihat..macam Lim Kit Siang..atau Mursyidul Am..macam Nik Aziz!. Lain lah macam Francis Siah..yang mengangkat dirinya sebagai Pengerusi MoCS..sebuah pertubuhan haram!.

Francis Siah asyik sebut nak mengubah kerajaan..mengubah kepimpinan..pernah kah Francis terfikir untuk mengubah diri dulu..seperti kata Leo Tolstoy ‘semua orang berfikir untuk mengubah dunia, tetapi tidak seorang pun yang berfikir untuk mengubah dirinya’. Tak perlu cari publisiti murah dengan cita-cita untuk mengadakan perarakan demokrasi..kalau kepimpinan BN tidak amalkan demokrasi..rasanya Francis Siah sudah bertapa dalam penjara!.

1 comment:

  1. apa kerajaan sarawak akan lakukan untuk menghalang Francis Siah. Sebelum sarawak jadi huru hara di buat dek Francis Polis atau KDN dan KM harus bertindak pantas sebelum perpaduan kita disarawak rosak.

    ReplyDelete