Tuesday 12 July 2011

DEMOKRASI ALA PEMBANGKANG


Demokrasi dalam pengertian pembangkang ialah kebebasan bersuara tanpa sekatan, batasan atau halangan..boleh mengutuk, memfitnah, menghina, memaki hamun dan bertindak sesuka hati!. Maka sebab itulah freedom of speech yang mereka anjurkan bersifat cacian dan cercaan terhadap pemimpin kerajaan.

Begitu juga dengan tindakan-tindakan pembangkang yang gemar mengadakan demonstrasi..terutamanya demonstrasi jalanan..konon nya untuk menyuarakan pandangan bebas mereka..dengan berteriak..meraung serta melalak kata-kata nista..
Dengan ertikata lain..tidak berlaku demokrasi jika pembangkang kalah dalam pilihan raya!. Demokrasi hanya berlaku apabila pembangkang menang dan menawan Putrajaya!!.
Demokrasi hanya berlaku di Pulau Pinang, Selangor, Kelantan dan Kedah..kerana negeri-negeri ini di bawah pentadbiran pembangkang!.

Jika dilihat sepanjang pemerintahan mereka..sejak memerintah Februari 2008..memang mereka amalkan demokrasi tulen..iaitu merobohkan gerai-gerai orang Melayu sesuka hati..boleh ubah keputusan mesyuarat negeri sesuka hati..bebas untuk mengadakan pilihan raya untuk keagamaan..malah mereka bebas ambil alih hasil penat lelah..jerih tulang rakyat mereka!.

Atas alasan ini lah..maka pembangkang ingin mendemokrasikan Malaysia yang dianggap masih di bawah pemerintahan kuku besi..seperti Russia sebelum glasnost..atau seperti pemerintahan Idi Amin di Uganda..atau seperti Afrika Selatan sebelum Nelson Mandela!. Inilah rujukan pembangkang kepada situasi di Malaysia..yang dijaja oleh pembangkang-pembangkang yang bebas keluar masuk negara tanpa sekatan!.

Demokrasi seperti ini dididik kepada belia hingga ada yang sanggup menderhaka..dengan menghina raja dan mengancam bunuh pemimpin..seperti apa yang di tulis oleh Mohamad Farizal bin Ismail, bekas graduan Diploma Perikanan, UMT.. dalam Facebook nya..

NEGARAKU
TANAH TUMPAH AIR MANI KU,
RAKYAT HIDUP MISKIN DAN MAKAN TAIK
RAHMAT MISKIN
TUHAN, MATIKAN LAH RAJA KITA, MASUK KUBUR
RAHMAT MISKIN,
TUHAN, MASUK KAN LAH RAJA KITA KE NERAKA JAHANAM


Dan dalam komen nya pula si berok jantan dari Selangor ini pula menyeru ‘bunuh najib razak anjing!!!’.

Inilah hasil didikan fitnah dan hasutan..gerombolan pembangkang yang menanam kebencian hingga kepada raja dan negara..sampai sanggup hina lagu Negaraku dan Raja!.

Nama penuh berok ini ialah Mohamad Farizal bin Ismail (830505-10-5733) berasal dari Taman Kandis Permai, Sleangor. Tahap pendidikan berok..hanya setakat Diploma Perikanan Kelas Tiga sahaja..dari Universiti Malaysia Terengganu..tahun 2007. (Ehsan : Anti PKR-Club)

Beginilah demokrasi ala pembangkang yang tiada batasan.

3 comments:

  1. kalau pembangkang jadi kerajaan mereka akan mengelakkan orang bersuara dengan cara menyaman.

    Maka akan ada Kementerian Saman.

    ReplyDelete
  2. Suara dan pandangan orang lain tak diendahkan, nak dengar suara mereka saja.. jelaskan tentang Jam Omega tu dulu, dah jumpa belum..??

    Harap dapat dilink blog hamba disini..
    Terima Kasih..

    http://klboyzwangsa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Hahn : benar benar..pasti ada kementerian itu..ha ha ha

    KL Boyz : dah dasar pembangkang ..org lain semua tak betul..dia saja betul..

    link juga blog saya tuan..

    ReplyDelete