Monday 11 July 2011

Anwar Berlakon Lagi


Andai kata Anwar Bin Ibrahim meninggal di tempat demonstrasi..pastinya beliau di anggap mati syahid oleh ulamak-ulamak PAS dan DAP!. Nasib baik la Anwar hanya cedera ringan sahaja!. Itu pun riuh mengatakan polis bertindak zalim kerana mencederakan Anwar bin Ibrahim!.

Namun siapa tak kenal Anwar bin Ibrahim!. Ahli politik yang paling hebat berdrama dan berlakon..untuk menyelamatkan karier politiknya!. Selagi cita-cita Anwar untuk jadi Perdana Menteri tidak tercapai..selagi itulah Anwar akan terus berlakon!!.
Jika di Amerika Syarikat atau negara Eropah lain.. pemimpin sama ada kerajaan atau pembangkang akan meletak jawatan..atau sekurang-kurangnya berundur dari arena politik seandainya dikenal pasti terlibat dalam skandal seks!!. Itu bezanya politik amatur Malaysia!!. Seorang banduan boleh menjadi Wakil Rakyat..malah yang dalam penjara pun boleh menang bertanding!!.

Rancangan Anwar untuk mengelirukan rakyat berjaya lagi!!. Dulu Anwar guna kerusi roda..ke hulu ke hilir nak pergi mahkamah! Tengkok berbungkus..konon kononya sakit!!. Tengok la You Tube..macamana Anwar berjalan dan menari..bila di luar pandangan masyarakat!. Pastinya kali ini tiada bezanya!!. Gambar-gambar nya terpampang..macam nak mati atas katil di hospital!!..itulah manusia anugerah tuhan!

Anwar terlalu takut untuk kembali ke penjara..sebab itu Anwar cari berbagai-bagai helah!. Taktik untuk singkirkan hakim sudah tidak berjaya..maka Anwar terpaksa mencari cara lain pula!. Inilah pemimpin keagungan PKR..pemimpin yang tidak mahu terima kebenaran..pemimpin yang tidak akan mengaku segala kesalahan..walaupun satu hari kelak..segala kesalahan nya akan menimpa anak-anak dan cucu cicitnya!.

No comments:

Post a Comment