Friday 8 July 2011

Anwar Kecewa Demonstrasi Jalanan Batal!


Kesalnya Anwar Ibrahim terhadap keputusan Ambiga!. Hancur harapan Anwar untuk burukkan imej kerajaan di mata dunia!. Anwar Ibrahim sudah membayangkan gelombang ratusan ribu manusia berarak sambil..berteriak..menyumpah seranah..memaki hamun pemimpin-pemimpin BN! Pastinya nun di hadapan..Anwar Ibrahim..berpegangan tangan dengan Ambiga..dengan senyuman sinisnya..megah..menunjukkan dirinya di hadapan kamera kepada dunia luar jahatnya BN!. Esoknya..seluruh dunia akan tayangkan muka pemimpin pembangkang itu ..mengepalai demonstrasi rakyat terhadap BN yang diceritakan Anwar sebagai zalim..kejam..autokratik..pemerintah kuku besi..dan sebagainya!!!. Itulah senario..harapan Anwar Ibrahim!

Zalim kah BN terhadap Anwar Ibrahim? Jika tidak kerana Tun Abdullah Badawi yang berhati lembut..memberi pengampunan terhadap Anwar..mungkin Anwar masih dalam penjara! . Namun Anwar..balas kebaikan Tun Abdullah Badawi dengan menggigit tangan orang yang memberi kebebasan kepada nya!!. Anwar Ibrahim tidak pernah menyesal..atau insaf terhadap peluang yang diberikan..malah Anwar Ibrahim terus terusan buat..apa yang diperkatakan dalam buku ‘50 Dalil Kenapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM’.

Anwar cincang BN lumat-lumat..Anwar menjaja pembohongan nya hingga ke luar negara..malah Anwar Ibrahim berlagak sebagai Perdana Menteri Malaysia ..sewaktu di luar negara..termasuk negara jiran!. Jahat kah BN? Pastinya tidak..kerana kerajaan tidak pernah menghalang Anwar keluar masuk negara!. Kalau zalim, jahat dan perintah kuku besi..Anwar Ibrahim mungkin menerima nasib seperti Aung San Suu Kyi..yang dilarang keluar dari rumah!.

Buat kesekian kalinya Anwar Ibrahim kecewa..kecewa sebab dulu tak dapat jadi PM walaupun dah menjadi orang No.2..tunggu masa dan ketika..tiba-tiba Anwar dipecat!!..kemudian Anwar bangkit..dengan megah dan bangga..mengumumkan kepada dunia…16 September 2008..pasti..pasti..Anwar akan menjadi Perdana Menteri!!. ..tapi kecewa juga sebab Ahli-Ahli Parlimen BN yang dikatakan akan keluar BN menyertai Anwar….rupanya-rupanya..hanya satu ilusi..mimpi Anwar!!!. Kali ini Anwar sudah bersiap sedia menghadapi segala kemungkinan..lagi baik kalau beliau cedera parah..dalam perhimpunan haram..kerana pasti..Anwar amat pasti..kawan-kawan Amerika..Britain..German..akan datang membantu..mententeramkan negara..lalu mengangkat Anwar menjadi Perdana Menteri!!!..tetapi Ambiga berubah hati..lalu membatalkan perhimpuna haram jalanan!!. Anwar kecewa lagi..dan akan terus kecewa..hingga ke akhir hayatnya!!

1 comment:

  1. betulka perhimpunan batal? sukanya...orang yg buat kerja tak betul memang akan selalu kecewa

    ReplyDelete